Profile Photo
23年,健健康康,平平安安。
  1. 私信
  2. 归档
Ed Sheeran – I See Fire
Album Art
I See Fire - Ed Sheeran

干净的声音

合适的琴声

配合的非常巧妙

霍比特人2 最后结尾处想起

配合着电影结尾

映像深刻。

歌词还和电影结尾有着回应。

很耐听的歌

网上的翻译,我都觉得太华丽。

没有我看电影字幕组翻译的好。

以下是翻译,自己看着电影打的:

I SEE FIRE 翻译

Oh, misty eye of the mountain below

哦 山峦下的迷雾之眼

Keep careful watch of my brothers' souls

愿小心看顾我兄弟之灵

And should the sky be filled with fire and smoke

若天际遍布烈焰灰烟

Keep watching over Durin's sons

情长久守护都灵子民


  

If this is to end in fire

若一切注定焚毁尽

Then we should all burn together

那我们也将同赴火海

Watch the flames climb high into the night

看烈焰升腾入空 点亮夜霭

Calling out for the rope , oh,

呼唤父辈

Sent by and we will

与我们并肩作战

Watch the flames burn auburn on

望猩红火光满眼

the mountain side high

席卷群山


And if we should die tonight

若今夜注定殒命

Then we should all die together

那我们必将共赴黄泉

Raise a glass of wine for the last time

最后一场筵席  美酒满杯

Calling out for the rope, oh,

呼唤父辈

Prepare as we will

我们将准备

Watch the flames burn auburn on

望猩红火光满眼

the mountain side high

席卷群山

Desolation comes upon the sky

荒芜之风呼啸而来  


Now I see fire

我目睹烈焰

Inside the mountain

游走山腹

I see fire

我目睹烈焰

Burning the trees

焚毁林木

And I see fire

我目睹烈焰

Hollowing souls

吞噬生灵

I see fire

我目睹烈焰

Blood in the breeze

如血色摇曳

And I hope that you remember me

多希望我能被铭记

  

 

评论
热度(6)